Vacature bij Gemeentelijke academie voor Muziek, Woord en Dans van Sint-Pieters-Woluwe

Dit is een gearchiveerd bericht

21.04.2016

Het Gemeentebestuur van Sint-Pieters-Woluwe werft een directeur aan voor haar Gemeentelijk kunstonderwijs, Academie voor Muziek, Woord en Dans.

Selectieproef op woensdag 1 juni 2016, om 9u in de Collegezaal van het Gemeentehuis van Sint-Pieters-Woluwe - Charles Thielemanslaan 93 - 1150 Brussel (schriftelijke proef in de voormiddag - mondelinge proef in de namiddag).

Solliciteren kan door een motivatiebrief te sturen, samen met een uitgebreid cv, een kopie van het bekwaamheidsbewijs en de bewijsstukken van de vereiste ervaring, aangetekend of per e-mail.

Kandidaturen in te dienen, uiterlijk op dinsdag 24 mei 2016 om 12u bij:
de Heer Helmut DE VOS, Schepen van Nederlandstalig onderwijs, Charles Thielemanslaan 93, 1150 Brussel. Tel. 02 773 05 04 - e-mail : hdevos@woluwe1150.irisnet.be

Contactpersoon voor deze vacature: Ginette Caluwé (ambtenaar bevoegd voor het Nederlandstalig onderwijs)
Telefoon: 02 773 06 85
e-mail: gcaluwe[at]woluwe1150.irisnet.be

1. Jobinhoud
Als directeur sta je aan het hoofd van de academie voor Muziek, Woord en Dans van Sint-Pieters-Woluwe.

Algemeen
In opdracht van het gemeentebestuur van Sint-Pieters-Woluwe, binnen het kader van het artistiek-pedagogisch project, plannen, organiseren, coördineren en bijsturen van de activiteiten om de beoogde resultaten van de academie voor muziek, woord en dans na te streven en/of te realiseren.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden
In overleg met het gemeentebestuur en alle belangrijke stakeholders vorm geven aan, uitvoeren en bijsturen van het artistiek-pedagogisch project; dit omvat:

  • Opvolgen en waken over de kwaliteit van het geboden onderwijs;
  • Regelmatig evalueren van de werking van de academie en bijsturen waar nodig;
  • Leiden en begeleiden van het personeel om met een bekwaam en gemotiveerd team de doelstellingen van de academie te realiseren;
  • Verzekeren van een goede communicatie en samenwerking met de leerlingen en de ouders rond de specifieke aanpak en de werking van de academie in het algemeen;
  • Verzekeren van een goede communicatie en/of samenwerking met het gemeentebestuur, betrokken instanties en ondersteunende actoren om goede relaties tussen de academie en de ondersteunende partners op te bouwen, hen te informeren en optimaal bij de werking van de academie te betrekken, informatie of professioneel advies in te winnen;
  • In de mate van het mogelijke en na overleg met het gemeentebestuur de inspanningsverplichting nakomen bij het opvolgen van de begroting om de werkingsmiddelen optimaal en adequaat te besteden;
  • Verantwoordelijkheid dragen voor een tijdige en correcte verwerking van de documentenstroom, voor de personeels- en leerlingenadministratie om te verzekeren dat aan alle (decretaal opgelegde en andere) administratieve verplichtingen/afspraken wordt voldaan en een goede informatiedoorstroming naar alle participanten te waarborgen.


2. De werkgever
De Gemeentelijke academie voor Muziek, Woord en Dans behoort tot het officieel gesubsidieerd onderwijs. Zoals haar naam reeds aangeeft, treedt het gemeentebestuur van Sint-Pieters-Woluwe op als inrichtende macht.
De academie en de inrichtende macht streven ernaar om hoog kwalitatief deeltijds kunstonderwijs aan te bieden.
De academie van Sint-Pieters-Woluwe wil een openbare instelling zijn waar alle leerlingen, ongeacht hun levensopvatting, hun filosofische overtuiging of sociaaleconomische achtergrond maximaal hun artistieke talenten kunnen ontplooien.

3. Competentieprofiel

Gedragscompetenties
Je kunt toekomstgericht denken. Dit wil zeggen dat je proactief een visie, een strategie en doelen kunt ontwikkelen en deze vertalen in een artistiek-pedagogisch project in overleg met het schoolbestuur en andere stakeholders.

Je kunt veranderingsprocessen sturen en begeleiden. Je initieert ze, coördineert ze, monitort weerstanden en tracht ze om te buigen in een positief gegeven.

Je kunt probleemoplossend denken door creatieve oplossingen te zoeken voor allerhande problemen.

Je bent besluitvaardig door op het gepaste moment en op oordeelkundige wijze tot een beslissing te komen. Je communiceert deze aan alle betrokkenen.

Je bent een echte teamleader. Je geeft richting en sturing aan een groep van een zestigtal medewerkers. Je motiveert hen en brengt een goede samenwerking tot stand.

Je bent een organisatietalent. Je kunt plannen en doeltreffend werken in functie van veranderende omstandigheden.

Je handelt integer, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid.

Je bent relatiebekwaam, dit wil zeggen dat je:

  • vlot contacten legt en onderhoudt
  • beschikt over een luisterend oor en groot empathisch vermogen
  • voor je mening durft uit te komen met respect voor de mening van anderen en het algemeen belang.

Je bent collegiaal ingesteld, vriendelijk en beleefd naar collega’s en inrichtende macht toe.

Je kunt voeling houden met de leerlingen via gesprekken, participatie en inspraak.

Je kunt omgaan met belangen, maakt ze bespreekbaar en tracht tegengestelde belangen te verzoenen.

Je kunt efficiënt omgaan met de werkdruk.

Je bent in staat om kritisch te reflecteren over het eigen werk en hieruit de juiste conclusies te trekken om het eigen werk te verbeteren.

Technische competenties
Je weet waar je de belangrijkste bronnen met betrekking tot de onderwijsregelgeving en andere regelgeving kunt terugvinden.

Je kunt de onderwijsregelgeving en andere regelgeving op de juiste manier interpreteren.

Je beschikt over de juiste pedagogische-didactische kennis en hebt een grote artistieke bagage en interesse.

Je beschikt over een basiskennis informatica die je helpt in het actief ondersteunen van de digitalisering van het onderwijsaanbod en de onderwijsondersteunende processen.

Je hebt kennis van functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en je beheerst een aantal basistechnieken voor evaluatie.

4. Aanbod

Arbeidsvoorwaarden

Je wordt aangeworven in het ambt van directeur-schoolhoofd in een tijdelijke betrekking. Na maximaal twee jaar maak je kans om te worden benoemd in statutair verband.

Loon
Afhankelijk van je diploma val je onder een bepaald barema. Hiervoor verwijzen we je naar de website http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/weddenschalen/huidig/overzichtper100.asp?nr=5

5. Selectieprocedure

Deelnemingsvoorwaarde op de uiterste inschrijvingsdatum:

Je beschikt over het vereiste bekwaamheidsbewijs. Je kunt deze terugvinden op de site http://www.ond.vlaanderen.be/bekwaamheidsbewijzen/dko.htm

Terug Meer nieuws